Biennale of Sydney – Copywriting & Marketing

This image shows the portfolio of Stories I Tell To Strangers for the Biennale of Sydney such as marketing brochures and flyers.

For the Biennale of Sydney I have been working as a copywriter and marketing assistant. I have been supporting their marketing strategy for exhibitions, artistic initiatives, education and public programs, development and other fundraising events.

I have been part of day-to-day marketing operations, such the planning and implementation of advertising campaigns, the development of content strategies across various channels and publicity. I’ve been responsible for producing engaging, clear text for various channels such as brochures, catalogs, print ads and websites. My duties also involved researching keywords, producing interesting content, proofreading and fact-checking my own but also the work of my colleagues for accuracy and quality.

Für die Biennale von Sydney habe ich als Texterin und Marketingassistentin gearbeitet. Ich habe dabei u.a. ihre Marketingstrategie für Ausstellungen, künstlerische Initiativen, Bildungs- und öffentliche Programme, Entwicklungs- und andere Spendenaktionen unterstützt.

Ich war dabei am alltäglichen Marketingbetrieb beteiligt, wie der Planung und Umsetzung von Werbekampagnen, der Entwicklung von Content-Strategien für verschiedene Kanäle und Public Relations. Ich war verantwortlich für die Erstellung ansprechender, präziser Texte für verschiedene Kanäle, wie zum Beispiel Broschüren, Kataloge, Printanzeigen und Websites. Zu meinen Aufgaben gehörte auch das Recherchieren von Keywords, das Erstellen interessanter Inhalte, das Korrekturlesen und Faktenchecken meiner eigenen, aber auch der Arbeit meiner Kollegen auf Richtigkeit und Qualität.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.